The competence of the graduating student - criteria of the technical education quality
DOI:
https://doi.org/10.20535/RADAP.2009.39.131-138Keywords:
competence, higher education, monitoring of the higher education qualityAbstract
Criterions and methodic monitoring competence of the students and higher technical education institution are proposedReferences
Зіньковський Ю.Ф., Мірських Г.О. Компетентність фахівця - актуальна категорія сучасної вищої освіти // Вища освіта України. Тематичний випуск - Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології. Т. 1. 2008. C. 15 – 22.
Зіньковський Ю.Ф. Моніторинг якості професійної освіти // Розвиток педагогічної та психологічної наук в Україні 1992-2002. // Збірник наукових праць до 10-річчя АПН України. Ч. 2. Харків: "ОВС", 2002. C. 200 - 217.
Енциклопедія освіти // Під. ред. В.Г. Кременя. Київ: Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
Downloads
How to Cite
Зінковський, Ю. and Мірських, Г. (2009) “The competence of the graduating student - criteria of the technical education quality”, Visnyk NTUU KPI Seriia - Radiotekhnika Radioaparatobuduvannia, 0(39), pp. 131-138. doi: 10.20535/RADAP.2009.39.131-138.
Issue
Section
Education
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).