Features of pedagogical tests.

Authors

  • Yu. F. Zinkovskiy National Technical University of Ukraine, Kyiv Politechnic Institute, Kiev
  • G. A. Mirskikh National Technical University of Ukraine, Kyiv Politechnic Institute, Kiev

DOI:

https://doi.org/10.20535/RADAP.2010.42.157-165

Keywords:

pedagogical tests, the quality of higher education, monitoring the quality of education, knowledge control

Abstract

Two types of educational tests  -criterion-referenced  and  norm-referenced  are regarded. The area and especially the use of each of them are analyzed. The role of tests in the process of determining the quality of both educational achievements of students and the activities of higher education are showed.

Author Biographies

  • Yu. F. Zinkovskiy, National Technical University of Ukraine, Kyiv Politechnic Institute, Kiev
    Зінковський Ю.Ф., д.т.н., проф. кафедри контруювання та виробництва радіоапаратури
  • G. A. Mirskikh, National Technical University of Ukraine, Kyiv Politechnic Institute, Kiev
    Мірських Г.О., к.т.н., доцент

References

Аванесов В.С. Научные основы тестового контроля знаний. – М.: Исследов. центр. – 1994. – 135 с.

Educational measurement (Ed. by Linn R.) N.Y. Macmillan, 1989 – 610 с.

Educational Testing Service. Standards for quality and fairness. Prinston, NJ. 1987.

Зіньковський Ю.Ф., Мірських Г.О. Методика оцінювання рівнів складності навчальних тестів // Вісник НТУУ "КПІ". Серія Радіотехніка. Радіоапаратобудування. - Вип. 41. – 2009. – С. 157 – 163.

Issue

Section

Education

How to Cite

“Features of pedagogical tests”. (2010) Visnyk NTUU KPI Seriia - Radiotekhnika Radioaparatobuduvannia, (42), pp. 157–165. doi:10.20535/RADAP.2010.42.157-165.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 6 7 > >>