Питання підвищення завадостійкості GPS/INS навігаційних систем авіазасобів

Ключові слова: навігаційна система, оптимізація, стійкість, завади, фільтрація

Анотація

Статтю присвячено питанням підвищення завадостійкості GPS/INS навігаційних систем, що включають в себе GPS та інерціальні навігаційні пристрої. Пошук ефективних шляхів цифрової обробки зашумлених сигналів навігаційних систем є актуальним завданням, разом з тим, існує також інший напрямок розвитку GPS навігаційних систем, що заснований на удосконаленні антенного тракту і кутів фільтрації. Сюди можна віднести різні адаптивні методи рознесеного прийому. Що стосується методу фільтрації, то тут існують деякі додаткові можливості фільтрації зашумленного GPS сигналу за наявності апріорних або апастеріорних даних про енергочастотні характеристики шумового сигналу. Наведено порівняльний аналіз методів підвищення завадостійкості інтегрованих GPS/Ins систем навігації. Розглянуто можливість оптимізації середньоінтегрірованної величини модифікованого показника, названого ефективним відношенням потужності сигналу до потужності шумів відносно до випадку застосування в якості шумового сигналу представників досить широкого класу сигналів завад та характеризуються наявністю інтегрального обмеження на амплітудно-частотний спектр. Сформульована оптимізаційна задача підвищення средньоінтегрірованого показника «ефективна величина» відношення потужності сигналу до потужності шумового сигналу. Рішення сформульованої оптимізаційної задачі дозволило виробити рекомендації щодо підвищення завадостійкості GPS / INS заснованих навігаційних систем для деякого обмеженого класу використаних перешкод. Запропоновано методику підвищення завадостійкості GPS систем наведення в умовах застосування перешкод.

Біографії авторів

R. N. Abdulov, НДІ Міністерства оборонної промисловості

Абдулов Р. Н., к.т.н., заст. гол. інженера

H. H. Asadov, НДІ Аерокосмічної інформатики

Асадов Х. Г., д. т. н., професор

Посилання

Lakshmi M.S., Prasad N. (2012) GPS Receiver Protection Requirement for Unmanned Aerial Vehicle. International Journal of Electerical, Electronics and Computer Engineering, Vol. 1, No 2, pp. 55-59.

Schmidt G.T. and Phillips R.E. (2011) INS/GPS Integration Architecture Performance Comparisons, RTO-EN-SET-116(2011), 24 p.

Ohlmeyer E., Pepitone T., Miller B., Malyevac D., Bibel J., Evans A., Ohlmeyer E., Pepitone T., Miller B., Malyevac D., Bibel J. and Evans A. (1997) GPS-aided navigation system requirements for smart munitions and guided missiles. Guidance, Navigation, and Control Conference. DOI: 10.2514/6.1997-3683

Dabak O.C., Erdem F., Sonmez T., Alatan L. and Koc S.S. (2016) Interference suppression in a GPS receiver with 4 element array design and implementation of beamforming algorithms. 2016 IEEE/ION Position, Location and Navigation Symposium (PLANS). DOI: 10.1109/plans.2016.7479757

Daneshmand S., Sokhandan N., Zaeri-Amirani M. and Lachapelle G. (2014) Precise Calibration of a GNSS Antenna Array for Adaptive Beamforming Applications. Sensors, Vol. 14, Iss. 6, pp. 9669-9691. DOI: 10.3390/s140609669

Dimc F., Bažec M., Borio D., Gioia C., Baldini G. and Basso M. (2017) An Experimental Evaluation of Low-Cost GNSS Jamming Sensors. Navigation, Vol. 64, Iss. 1, pp. 93-109. DOI: 10.1002/navi.184

GPS Carrier-to-Noise density. Available at: http://www.northwoodlabs.com/AN101.pdf

Betz J.W. (2001) Effect of Partial-Band Interference on Receiver Estimation of C/N0: Theory. DOI: 10.21236/ada457817

El'sgol'ts L.E. (1974) Differentsial'nye uravneniya i variatsionnoe ischislenie [Differential Equations and Calculus of Variations]. Moskow, Nauka, 432 p.

Опубліковано
2019-02-27
Як цитувати
Abdulov, R. N. і Asadov, H. H. (2019) «Питання підвищення завадостійкості GPS/INS навігаційних систем авіазасобів», Вісник НТУУ "КПІ". Серія Радіотехніка, Радіоапаратобудування, 0(77), с. 42-46. doi: 10.20535/RADAP.2019.77.42-46.
Номер
Розділ
Телекомунікації, радіолокація і навігація, радіоптика та електроакустика