The credit-module system in the technical education – tests and proposes

Authors

  • V. A. Mospan Kremenchuk Mykhailo Ostrogradskyi national university, Kremenchuk

DOI:

https://doi.org/10.20535/RADAP.2006.33.154-160

Keywords:

credit - modular system, technical education, Bologna process

Abstract

Problems, which need to decide with using of the credit-module system in the technical education in Ukraine, are discussed. The ways of the decision of these problems are regards and proposed

Author Biography

V. A. Mospan, Kremenchuk Mykhailo Ostrogradskyi national university, Kremenchuk

Мосьпан В.О., к.т.н., доцент, декан факультету електроніки та комп’ютерної інженерії

References

Основні засади розвитку вищої освіти України в контексті Болонського процесу (документи і матеріали 2003 – 2004 рр.) / М.Ф. Степко, Я.Я. Болюбаш, В.Д. Шинкарук, та ін.; За ред. В.Г. Кременя. – Тернопіль: Вид-во ТДПУ імені В. Гнатюка, 2004. – С. 13 –14.

Грызлов В. Качество образования: диалектика позиций и уровней // Высшее образование в России. - №5. – 2005. – С. 25.

Всемирная декларация о высшем образовании ХХІ века: подходы и практические меры. – ЮНЕСКО: Париж, 1998.

Зіньковський Ю.Ф. Якість освіти - основа громадської довіри до ВНЗ // Вища технічна освіта: проблеми та перспективи розвитку в контексті Болонського процесу: Тези доп. – К.:”Політехніка”, 2005. – С. 123 – 124.

How to Cite

Мосьпан, В. (2006) “The credit-module system in the technical education – tests and proposes”, Visnyk NTUU KPI Seriia - Radiotekhnika Radioaparatobuduvannia, 0(33), pp. 154-160. doi: 10.20535/RADAP.2006.33.154-160.

Issue

Section

Education