Essentialities of the contemporary higher technical education paradigm are exposed.

Authors

  • Yu. F. Zinkovskiy National Technical University of Ukraine, Kyiv Politechnic Institute, Kiev
  • G. A. Mirskikh National Technical University of Ukraine, Kyiv Politechnic Institute, Kiev

DOI:

https://doi.org/10.20535/RADAP.2010.40.154-160

Keywords:

higher education, technical education, education paradigm

Abstract

Her distinctive characteristics are analysis. Inherent this paradigm the object contradiction are discussed

Author Biographies

Yu. F. Zinkovskiy, National Technical University of Ukraine, Kyiv Politechnic Institute, Kiev

Doctor of Science (Technics), Professor

G. A. Mirskikh, National Technical University of Ukraine, Kyiv Politechnic Institute, Kiev

hD, Associate Professor

References

Розов М.А. История науки и проблемы рациональной реконструкции // Исторические типы рациональности. Т.1 – М., 1995. 295 с.

Зіньковський Ю.Ф., Мірських Г.О. Компетентністний підхід при підготовці фахівців у вищих технічних навчальних закладах//Вища освіта України. № 4, 2008. С. 74-84

Гадамер Х.Г. Истина и метод: основы философской герменевтики. – М., 1988.

How to Cite

Зінковський, Ю. and Мірських, Г. (2010) “Essentialities of the contemporary higher technical education paradigm are exposed.”, Visnyk NTUU KPI Seriia - Radiotekhnika Radioaparatobuduvannia, 0(40), pp. 154-160. doi: 10.20535/RADAP.2010.40.154-160.

Issue

Section

Education

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 6 7 > >>