Essentialities of the contemporary higher technical education paradigm are exposed.

Authors

  • Yu. F. Zinkovskiy National Technical University of Ukraine, Kyiv Politechnic Institute, Kiev
  • G. A. Mirskikh National Technical University of Ukraine, Kyiv Politechnic Institute, Kiev

DOI:

https://doi.org/10.20535/RADAP.2010.40.154-160

Keywords:

higher education, technical education, education paradigm

Abstract

Her distinctive characteristics are analysis. Inherent this paradigm the object contradiction are discussed

Author Biographies

  • Yu. F. Zinkovskiy, National Technical University of Ukraine, Kyiv Politechnic Institute, Kiev
    Doctor of Science (Technics), Professor
  • G. A. Mirskikh, National Technical University of Ukraine, Kyiv Politechnic Institute, Kiev
    hD, Associate Professor

References

Розов М.А. История науки и проблемы рациональной реконструкции // Исторические типы рациональности. Т.1 – М., 1995. 295 с.

Зіньковський Ю.Ф., Мірських Г.О. Компетентністний підхід при підготовці фахівців у вищих технічних навчальних закладах//Вища освіта України. № 4, 2008. С. 74-84

Гадамер Х.Г. Истина и метод: основы философской герменевтики. – М., 1988.

Issue

Section

Education

How to Cite

“Essentialities of the contemporary higher technical education paradigm are exposed”. (2010) Visnyk NTUU KPI Seriia - Radiotekhnika Radioaparatobuduvannia, (40), pp. 154–160. doi:10.20535/RADAP.2010.40.154-160.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 6 7 > >>