The credit-module system in the technical education – tests and proposes

Authors

  • V. A. Mospan Kremenchuk Mykhailo Ostrogradskyi national university, Kremenchuk

DOI:

https://doi.org/10.20535/RADAP.2006.33.154-160

Keywords:

credit - modular system, technical education, Bologna process

Abstract

Problems, which need to decide with using of the credit-module system in the technical education in Ukraine, are discussed. The ways of the decision of these problems are regards and proposed

Author Biography

  • V. A. Mospan, Kremenchuk Mykhailo Ostrogradskyi national university, Kremenchuk
    Мосьпан В.О., к.т.н., доцент, декан факультету електроніки та комп’ютерної інженерії

References

Основні засади розвитку вищої освіти України в контексті Болонського процесу (документи і матеріали 2003 – 2004 рр.) / М.Ф. Степко, Я.Я. Болюбаш, В.Д. Шинкарук, та ін.; За ред. В.Г. Кременя. – Тернопіль: Вид-во ТДПУ імені В. Гнатюка, 2004. – С. 13 –14.

Грызлов В. Качество образования: диалектика позиций и уровней // Высшее образование в России. - №5. – 2005. – С. 25.

Всемирная декларация о высшем образовании ХХІ века: подходы и практические меры. – ЮНЕСКО: Париж, 1998.

Зіньковський Ю.Ф. Якість освіти - основа громадської довіри до ВНЗ // Вища технічна освіта: проблеми та перспективи розвитку в контексті Болонського процесу: Тези доп. – К.:”Політехніка”, 2005. – С. 123 – 124.

Issue

Section

Education

How to Cite

“The credit-module system in the technical education – tests and proposes” (2006) Visnyk NTUU KPI Seriia - Radiotekhnika Radioaparatobuduvannia, (33), pp. 154–160. doi:10.20535/RADAP.2006.33.154-160.